Проектна технологія навчання школярів є досить
актуальною в розвитку сучасної школи.
Цей метод не можна назвати принципово новим. Виник
він у 20-х роках минулого століття в США. Його називали ще методом проблем.
Засновником методу проектів є американський педагог В. Кілпатрик.
Метод проектів – орієнтований на самостійну роботу
учнів – індивідуальну, групову, парну, яку учні виконують протягом певного
часу.
Обов’язковим елементом виконання навчальних програм з хімії
є навчальні дослідницькі проекти.
Теоретичні
та практичні аспекти проектної технології розглядали на своєму зібранні учителі
хімії шкіл району. Методист районного методичного кабінету Л. Остапенко у своїй
презентації « Метод проектів – альтернатива традиційним методам навчання»
висвітлила основні теоретичні аспекти по створенню проектів. Педагоги
продемонстрували як свої напрацювання , так і учнівські.
Цікаві, науково - обгрунтовані комп’ютерні проекти представили Максименко О.І. ( вчитель
Чапаєвської ЗОШ І-ІІІ ст.), Демочко Л.П. ( вчитель Новокочубеївської ЗОШ І-ІІІ
ст.), Заєць Т.В. ( вчитель Сторожівської ЗОШ І-ІІІ ст.), Петрашенко А.Ю. (
вчитель Таверівської ЗОШ І-ІІст.), Куленко Р.А.
( вчитель Гряківської ЗОШ І-ІІІ ст.).
Відповідно вимог навчальної програми з хімії
результатом виконання проектів можуть бути не тільки комп’ютерні презентації ,
а й інші види робіт: відео фрагменти , пам’ятки
« Це потрібно знати» - маркування екологічно чистих продуктів та різних
видів полімерної продукції( створили учні Новокочубеївської ЗОШ І-ІІІ
ст.); колекції полімерних матеріалів (
Чапаєвська ЗОШ І-ІІІ ст.); хімічні бюлетні з власними віршами та напрацьованими
матеріалами ( ГряківськаЗОШ І-ІІІ ст., Чапаєвська ЗОШ І-ІІІ ст.).
Під час створення проектів учні і педагоги
використовували міжпредметні зв’язки ( Заєць Т. В. « Хімічні знання в різні
епохи»; анімації ( Петрашенко А.Ю. « Хімічні явища в природі».
Л.П. Демочко рекомендувала колегам власний блог ,
де розміщені методичні рекомендації по створенню проектів та проведенню
хімічних дослідів.
Вчителі хімії дійшли висновку – апробація методу
проектів у сучасних умовах показує, що з
його використанням ефективність процесу навчання та виховання
підвищується.
Методист Л.
Остапенко
|