АДАПТАЦІЯ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ - Навчально-виховна робота - Статті - Віділ освіти Чутівської РДА
Вівторок, 21.02.2017, 04:49
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вхід на сайт

Пошук
Головна » Статті » Навчально-виховна робота [ Додати статтю ]

АДАПТАЦІЯ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ

У педагогічному словнику адаптація до школи  пояснюється як пристосування дитини до умов і вимог школи, які для неї є новими порівняно з умовами дитячого навчального закладу і сім’ї в дошкільному дитинстві. Адаптація відбувається не відразу, на пристосування  потрібні тижні, а інколи навіть місяці. Тільки  через 5-6 тижнів підвищується працездатність малят, спадає напруженість і тривожність.  Звичайно, для  першокласників, які відвідували дошкільні навчальні заклади,  процес адаптації  триває легше і швидше, ніж для домашніх дітей. Вони легко вливаються у вир шкільного життя, адже вони знають правила поводження в колективі, володіють елементарними поняттями, мають певні навички і вміння. Краще справляються з фізичними та розумовими навантаженнями здорові діти ( але ж це лише 25%-30% дітей, які йдуть до школи), діти із повних сімей, з високим рівнем освіченості, де відсутні конфлікти та панує любов і взаємоповага. Комунікабельному і самостійному першокласнику легше пристосуватися до нового колективу та шкільних правил.  Замкнутій, несміливій дитині з фізичними вадами  чи хронічними захворюваннями, які часто стають причиною кепкувань та образ, важче адаптуватися до школи, процес пристосування проходить у них  з певними ускладненнями й затягується на триваліший термін.

Від успішності адаптації,  наголошує А.Любімова, залежить  і мотивація навчальної діяльності першокласника,  і рівень пізнавальної активності, навченості,, особистісного та інтелектуального  розвитку, а також позитивний досвід, яким він  оволодіває.

     ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ ШЕСТИРІЧНОЇ ДИТИНИ

Важливо усвідомити, що шестирічний першокласник за рівнем свого розвитку залишається дошкільником. Він не може зосередитися, часто відволікається, виявляє неорганізованість, нестримність. Мислення молодшого школяра обмежується тим, що стосується реальних об’єктів. Йому набагато легше запам’ятовувати  конкретний матеріал, пов'язаний з образами, відчуттями, емоціями, ніж суто розумовий. Тому надзвичайно важливо  враховувати вікові особливості:

Фізичні:

-         Добре слідкує очима під час читання.

-         Краще розуміє роль пальців як інструментів.

-         Постійно кудись поспішає – рухливість є характерною особливістю цього віку.

-         Галаслива у класі.

-         Любить кататися на задніх ніжках стільця і часто падає з нього.

-          Вчиться розрізняти праве і ліве.

-          Стрімко розвиваються зуби – гризе олівці, нігті, волосся.

-         Легко втомлюється, часто хворіє.

-         Любить гуляти на свіжому повітрі, займатися гімнастикою.

Соціальні:

-         Прагне бути першою.

-         Виявляє дух суперництва та ентузіазм.

-         Часом здається невдячним, невдахою або нечемним,придумує

правила.

-         Здається, що вона прагне все робити правильно, але часто виходить за межі.

-         Розквітає у відповідь на похвалу або заохочення; невдачі сприймає дуже тяжко.

-         Величезна здатність до отримання задоволення; любить сюрпризи.

-         Може бути розсудливою, дражнити, критикувати інших.

-         Легко дратується, коли хворіє.

-         Величезне значення мають друзі ( може мати одного найкращого друга).

-         Школа замінює домівку.

-         Любить працювати.

Мовні:

-         Любить пояснювати різні речі, показувати, говорити.

-         Любить жартувати і відгадувати загадки.

-         Голосно і збуджено говорить.

-         Часто скаржиться.

Пізнавальні:

-         Любить ставити запитання.

-         Любить нові ігри, ідеї.

-         Любить розфарбовувати,  малювати.

-         Найкраще навчається, роблячи відкриття.

-         Більше подобається процес, ніж результат.

-         Береться за більшу кількість справ, ніж може зробити.

-         Розігрує драматичні сценки.

-         Складає плани співпраці у грі.

-         Характерні символи мають велике значення.

-         Краще розуміє особливі стосунки й функціональні відносини.

-         Починає розуміти минуле, якщо воно тісно пов’язане з теперішнім.

Крім цього, багатьом дошкільникам властива агресивність, пасивність, запальність, гарячковість, гіперактивність. При виявленні порушень у поведінці дитини учителеві  слід підходити до кожного  випадку зважено, розсудливо, спокійно, урівноважено,  зрозуміти мотиви та допомогти учневі у  конкретній ситуації.

Категорія: Навчально-виховна робота | Додав: Освітянин (28.10.2010) | Автор: Юрченко Л.Г.
Переглядів: 1279 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]