Середа, 24.04.2024, 09:36
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти виконавчого комітету Чутівської селищної ради

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Статті


Організація дозвілля учнівської молоді
Що таке дозвілля?
Вихідне положення – "вільний час”. Це частина загального бюджету часу, що залишається після виконання школярами навчальних завдань, задоволення природних фізіологічних потреб, Інших видів обов'язкових занять, і використовується за власним бажанням школярів залежно від їх потреб, інтересів, нахилів.
(Пермяков О.А. Вільний час учнів. – Київ: Знання, 1990)

Як трактується поняття " дозвілля ”?

*Діяльність школярів у вільний час, обрана за власними інтересами і нахилами, в якій вони можуть виявити себе як особистість(С.Пащенко);
*час відновлення сил дитини після навчання( А.Воловик, В.Воловик);
*час духовного розвитку особистості дитини(В.Сухомлинський);
*діяльність, метою якої є відпочинок, розвага, гармонійний розвиток(Л.Білоножко);
*Умова опанування дитиною культурних цінностей, задоволення духовних потреб, оволодіння навичками й уміннями спілкування як зі своїми однолітками, так і з дорослими( Т.Черніговець)
Показники дозвілля:
Обсяг- це кількісний показник вільного часу, який вимірюється в год/хв. і показує, скільки часу школярі займаються обраним ними видом діяльності за власними інтересами чи уподобаннями.
Структура дозвілля носить індивідуальний характер, включає основні та другорядні види діяльності підлітка у вільний час.
Зміст дозвілля – це якісний показник використання вільного часу, що відображає спрямованість його інтересів і потреб та мотиви того чи іншого виду діяльності.

Змістовне дозвілля – це види діяльності школярів у позаурочний час, пов'язані з процесами продуктивного творення, опанування культурних цінностей, задоволення духовних і фізичних потреб, оволодіння навичками і уміннями спілкування з однолітками та дорослими.
Що означає "Організація змістовного дозвілля”?
• Управління вільним часом підлітків шляхом створення умов, які забезпечують вільний вибір змістовних форм та засобів проведення вільного часу, у відповідності до їхніх різнобічних інтересів і потреб ( Є.Акнаєва, В.Піча)
• надання можливості кожному з підлітків активно виявити себе, виявити власну ініціативу, а не лише сприймати і брати участь у заходах, які підготував вихователь "
( М.Бушканець)
• Наповнення вільного часу учнів змістом, що особливо сприяє формуванню в них духовності, національної свідомості, загальнолюдських рис, творчих здібностей
( Т.Черніговець)
• Двобічний процес, у якому органічно поєднуються опосередкований педагогічний вплив учителя з активною самодіяльністю учнів, їхньою свободою у виборі видів і форм дозвілля та способів заповнення його змістом
( І.Бойчев)
Форми дозвіллєвої діяльності: індивідуальна, групова, масова
В індивідуальній дозвіллєвій діяльності підліток сам організовує своє дозвілля. Це може бути читання; заняття художньою творчістю, спортом чи фізкультурою, перегляд телепередач.
Прикладом групових форм змістовного дозвілля можуть бути : різні види ігрової діяльності; заняття в гуртках за інтересами, спортом; конкурси; прогулянки, мандрівки, екскурсії тощо.
Масові форми дозвіллєвої діяльності : різноманітні масові заходи, такі як : концерти, фестивалі, свята, акції тощо.
Методика " Визначення потреб молодих людей "
Є кілька визначень потреб молодих людей:
• Висловлені потреби ( дитина сама розповідає про свої потреби);
• Визначені потреби ( це двосторонній процес: спеціаліст спільно з дитиною під час бесіди визначає її потреби );
• Уявні потреби ( дорослий, не ведучи розмов з дитиною, формулює її потребу );
• Потреби і бажання ( за допомогою спеціаліста бажання може трансформуватися у потребу ).
Методика " Три кошики ”
Її суть полягає у градації проблем. Діти пишуть три проблеми. Потім у перший кошик кладуть проблему, яку необхідно вирішити в першу чергу, у другий – не дуже нагальну, третій – не таку значиму. Після цього в групі обговорюються проблеми з кожного кошика окремо. Визначається найважливіша проблема для молодіжної громади.
Після цього діти шукають шляхи вирішення проблеми, відповідаючи спільно на 4 питання ( методом мозкового штурму ).
- Що я ( ми ) можу ( можемо ) зробити, щоб вирішити цю проблему ?
- Що я ( ми ) не можу ( можемо ) зробити, щоб вирішити цю проблему?
- Хто і що може мені ( нам ) допомогти у вирішенні проблеми ?
- Хто і що може мені ( нам ) завадити у вирішенні проблеми?
Цей метод ефективний, оскільки дає можливість всебічно проаналізувати шляхи вирішення проблем. Крім того, він доступний і цікавий для підлітків.
Анонімна анкета «Як ми проводимо своє дозвілля?»
Інструкція : прочитайте запитання. Номер потрібної відповіді обведіть або зробіть позначку на відповідному місці. Там, де передбачено, можна відмітити кілька варіантів або написати свій варіант.
Дата_____________ Місце проведення________________________________
1. Стать :
А: жіноча
Б: чоловіча
2. Ваш вік ____________________
3. Скільки часу, в середньому, ви витрачаєте на читання книг, журналів, газет у звичайний будній день?
А: взагалі не читаю
Б: 30 хв. і менше
В: 1-2 год.
Г: 3-4 год.
Д: більше 4 год.
4. Скільки часу,у середньому, ви витрачаєте на роботу по господарству, на допомогу батькам?
5. Скільки часу, у середньому, ви дивитеся телевізор у звичайний будній день?
6. Як часто ви відвідуєте вечори відпочинку у школі?
7. Що для вас є цікавим на вечорах відпочинку в школі?
8. Які зміни ви хотіли б внести в програму проведення вечорів відпочинку?
9. Як часто ви відвідуєте кафе?
10. Що для вас є цікавим у кафе?
11. Чого ви прагнете найбільше від спілкування з особою протилежної статі, яка вам симпатизує?
12. Де б ви хотіли провести свій суботній вечір?
Дякуємо за участь!
Методика проведення дискотеки.
Тема визначається відповідно до вікових особливостей дітей, їх уподобань .
В меті повинно бути визначено наступне : створення сприятливих умов для соціалізації особистості, задоволення духовних потреб підлітків, повноцінної самореалізації їх творчих сил і потенцій, виявлення їхньої активності, самодіяльності, інтенсивного розвитку.
Завдання : підготувати і провести тематичну дискотеку, залучити максимальну кількість підлітків.
Етапи реалізації :
1) Формування творчої учнівсько-педагогічної ініціативної групи
2) підготовка матеріальної бази ( приміщення, оформлення, озвучення, освітлення і т.д)
3) Залучення батьків, громадськості, спонсорів, меценатів, фахівців до організації і проведення дискотеки
4) На конкурсній основі визначення кращого ведучого
5)Створення сценарно-режисерської групи для систематизації зібраного матеріалу
6) Рекламна кампанія
Хід проведення - відповідно до сценарію.
Гіпотеза :
+ -
*Повноцінна самореалізація *фінансові обмеження
творчих сил підлітків, виявлення
активності, самодіяльності
*Виховання активної життєвої * пасивне ставлення до ідеї
позиції, здорового способу життя частини батьків, спонсорів, меценатів
*Створення системи роботи з * відсутність належної
підлітками підтримки з боку владних
структур та громадських організацій
*Зменшення кількості правопорушень
*Налагодження співпраці з сільськими,
селищними радами, громадськими
організаціями, батьками, громадськістю

Форми дозвілля із старшокласниками у загальноосвітньому навчальному закладі
Учнівська дискотека
Хто проводить? Ведучі, які мають спеціальну підготовку (Н, з числа представників Центру дозвілля органу учнівського самоврядування)
Оформлення, обладнання Відповідно до тематики, до сценарію
Кого залучити? Представників громадських організацій,
працівників управлінь культури чи БК,
бібліотекарів, творчі колективи ( Н, танцювальні)
Озвучення Якісне і відповідне
Тематика Різноманітна( Н, з історії танцю,вечір вальсу, легендарна ліверпульська четвірка та ін.)
Патрулювання Представники батьківського комітету, міліції, черговий вчитель
Час проведення Бажано мати рішення сесії сільської чи селищної ради "Правила громадського порядку”,
затверджені сесією.
Зимовий час– до 21год. Або в літній період до 22 год.
Термін проведення 1,5-3 години (вирішується колегіально)
Гласність Оголошення через інформаційну дошку, по шкільному радіо
Вбрання все в міру, відповідно до тематики
Періодичність Щотижня, 1 -2 рази на місяць( власне рішення)
Рекомендована література:
Жданович Юлія "Вчимося і граємося. Методичні рекомендації для організаторів дозвілля дітей”. Київ.”Шкільний світ”, 2008
Журнали "Позакласний час” , "Все для вчителя”

Категорія: Навчально-виховна робота | Додав: admin (18.02.2011)
Переглядів: 9536 | Рейтинг: 3.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024