Головна » Статті » На допомогу вчителю | [ Додати статтю ] |
Л.Юрченко,методист РМК
Для успішного здійснення
міжпредметних зв’язків учитель завжди має чітко усвідомлювати, з якою метою встановлюються ці зв’язки і в
якій формі це буде здійснено. Міжпредметні зв’язки здійснюються з метою: ·
комплексного підходу до засвоєння змісту предмета; ·
стимулювання аналітико-систематичної діяльності учнів; ·
формування умінь
переносити знання із однієї дисципліни в іншу; розвитку інтересу учнів до
творчої діяльності; ·
розширення
світогляду учнів; ·
формування духовних та естетичних цінностей учнів. Найбільш продуктивним при
викладанні російської мови є застосування міжпредметних зв’язків з дисциплінами
гуманітарного та художньо-естетичного циклу. Ступінь залучення відомостей з
різноманітних галузей знань може бути різною – від епізодичних одиничних
вкраплень (довідок, невеликих повідомлень, ілюстрацій тощо) до компаративного
аналізу декількох явищ (тем, сюжетів, образів, ідей, концепцій, художньої мови). Для успішної реалізації цієї
проблеми використовується матеріал , який уже відомий учням із попередніх
уроків мови та уроків інших освітніх галузей. Найкращим виявом між предметних
зв’язків є проведення інтегрованих
уроків. Такі уроки потребують ретельної попередньої підготовки як учителів,
які їх проводять, так і учнів. Інтегровані уроки спрямовані на розширення кола знань учнів з теми, формування в учнів
здатності сприймати предмет різнобічно, системно; сприяють активізації мислення
учнів, розвитку ініціативності, самостійності, креативності та критичності
мислення, значно підвищують ефективність навчання, сприяють формуванню
соціокультурної та комунікативної компетентностей. Важливими умовами здійснення
міжпредметних зв’язків є творчий діалог учителя та учнів, самостійна пошукова
робота під час підготовки до уроків. Можна залучати учнів-асистентів, які
готують різні завдання та виступають з повідомленнями, довідками, підбирають
матеріал, коментують його. Між предметні зв’язки слід
використовувати і під час проведення позакласних заходів. Це дає змогу вселити
в душу кожного учня розуміння
нерозривності і всеохопленості навчання, показати, що у школі всі предмети покликані допомогти йому стати
освіченою багатогранною особистістю. Отже, міжпредметні зв’язки є
необхідною складовою роботи вчителя російської мови, який працює за принципами
особистісно зорієнтованого навчання, бо завдяки інтегрованому підходу до
вивчення різних шкільних дисциплін створюються
всі умови для формування в учнів
стійких знань з предмета, розвитку гуманістичного світогляду та
художньо-естетичних цінностей учнів, чіткої
ідентифікації себе як носія певних соціальних, національних і культурних
ознак, виховання повноцінної духовної
особистості. Саме завдяки цьому якнайповніше можна розкрити творчий потенціал
дитини, залучити кожного учня до співпраці, виховати розуміння краси і цінності кожної
особистості. | |
Переглядів: 1223 | |
Всього коментарів: 0 | |