Четвер, 09.05.2024, 08:48
Вітаю Вас Гість | RSS

Відділ освіти виконавчого комітету Чутівської селищної ради

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Статті


Міжпредметні зв’язки .
Л.Юрченко,методист РМК

 

Для успішного здійснення міжпредметних зв’язків учитель завжди має чітко усвідомлювати,  з якою метою встановлюються ці зв’язки і в якій формі це буде здійснено. Міжпредметні зв’язки здійснюються з метою:

·        комплексного підходу до засвоєння змісту предмета;

·        стимулювання аналітико-систематичної діяльності учнів;

·         формування умінь переносити знання із однієї дисципліни в іншу; розвитку інтересу учнів до творчої діяльності;

·         розширення світогляду учнів;

·        формування духовних та естетичних цінностей учнів.

Найбільш продуктивним при викладанні російської мови є застосування міжпредметних зв’язків з дисциплінами гуманітарного та художньо-естетичного  циклу.

Ступінь залучення відомостей з різноманітних галузей знань може бути різною – від епізодичних одиничних вкраплень (довідок, невеликих повідомлень, ілюстрацій тощо) до компаративного аналізу декількох явищ (тем, сюжетів, образів, ідей, концепцій, художньої мови).

Для успішної реалізації цієї проблеми використовується матеріал , який уже відомий учням із попередніх уроків мови та уроків інших освітніх галузей.

Найкращим виявом між предметних зв’язків є проведення інтегрованих уроків. Такі уроки потребують ретельної попередньої підготовки як учителів, які їх проводять, так і учнів. Інтегровані уроки спрямовані на розширення  кола знань учнів з теми, формування в учнів здатності сприймати предмет різнобічно, системно; сприяють активізації мислення учнів, розвитку ініціативності, самостійності, креативності та критичності мислення, значно підвищують ефективність навчання, сприяють формуванню соціокультурної та комунікативної компетентностей.

Важливими умовами здійснення міжпредметних зв’язків є творчий діалог учителя та учнів, самостійна пошукова робота під час підготовки до уроків. Можна залучати учнів-асистентів, які готують різні завдання та виступають з повідомленнями, довідками, підбирають матеріал, коментують його.

Між предметні зв’язки слід використовувати і під час проведення позакласних заходів. Це дає змогу вселити в  душу кожного учня розуміння нерозривності і всеохопленості навчання, показати, що у школі  всі предмети покликані допомогти йому стати освіченою багатогранною особистістю.

Отже, міжпредметні зв’язки є необхідною складовою роботи вчителя російської мови, який працює за принципами особистісно зорієнтованого навчання, бо завдяки інтегрованому підходу до вивчення різних шкільних дисциплін створюються  всі умови для формування в учнів  стійких знань з предмета, розвитку гуманістичного світогляду та художньо-естетичних цінностей учнів, чіткої  ідентифікації себе як носія певних соціальних, національних і культурних ознак, виховання  повноцінної духовної особистості. Саме завдяки цьому якнайповніше можна розкрити творчий потенціал дитини, залучити кожного учня до співпраці, виховати  розуміння краси і цінності кожної особистості.

 

 

Категорія: На допомогу вчителю | Додав: Освітянин (15.10.2012) | Автор: Юрченко Лілія Григорівна
Переглядів: 1872 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт

Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2024